SMETA LI NAS NAPLATA KUVERA?

Vjerovali ili ne kuver je nešto što nas istinski smeta, a ipak ne želimo pričati o tome. Tu i tamo se zna naći pokoji tekst, koji uglavnom obrađuje povijest kuvera, ali ono esencijalno pitanje izostavlja se ili samo površinski dotakne. 

Činjenica je da naplata kuvera u restoranima velika nepravda spram gosta, no nametnuta kao tema ipak nije dostigla onu kritičnu masu nezadovoljnika koji bi pokrenuli istinsku lavinu nezadovoljstva.
Kao da je to neka tabu tema? Moramo li se ustručavati za svoje novce? 


Ja sam također jedan od mnogih nezadovoljnika naplatom kuvera u restoranima i želim progovoriti na ovaj način, a bome ne šutim ni u restoranu.

Mogu razumjeti da ugostitelji ponude kuver pa ako hoćeš prezalogajiti prije glavnog jela, to je u redu, no da ga naplate, a gost nije ni okusio kuver, to svakako nije u redu.
Naravno, naslušao sam se gazda restorana pravdajući kuver, ali ni jedan me nije mogao uvjeriti, a ni argumentirati opravdanost i naplatu kuvera, ako ga gost ne želi.

Shvatili su ugostitelji vrlo brzo da su Hrvati veliki gurmani i francuski trend pokušali progurati kod nas. Nisu u potpunosti uspjeli u tome, a pojavom modernije gastronomske ponude kuver su zamijenili canapei, komadići sira s maslinovim uljem i maslinama servirano na raznim drvenim postoljima, tacnama, kako bi sve imalo dojam skupoće pa se gost ne bi trebao buniti radi naplate. Tu su još razno razne paštete, od pileće do riblje, ali na žalost sve je to  sami jeftilen, sve je to nažalost mazanje očiju, kako bi ugostitelji pokušali ublažiti negativne efekte kuvera, a ipak naplatili, jer sada to nije samo jedna mala kuglica na tanjuru, ipak se za taj iznos kuvera dobije znatno više. Možda je to i istina, naravno kod nekih ugostitelja, mnogi su ostali na starim postulatima, ali meni kroz glavu prolazi jedna te ista misao, a ugostitelji kao da to ne razumiju, ne žele razumjeti ili su jednostavno fulali profesiju. A takvih je nažalost sve više.

ZADOVOLJAN GOST - STALAN GOST smatram da je to za ugostitelja najvažnije, ako gost iz restorana iziđe zadovoljan, sigurno će se opet vratiti.
Kuver

Pogrešno je mišljenje ugostitelja da gost gleda samo da je dobra klopa, a za ostalo ga nije briga. Možda je taj trend postojao u bivšoj državi, kada nas je posluživala "teta u borosanama s rajfom u kosi i zlatnim zubom na izvolte". trendovi su se izmijenili, živimo u 21 stoljeću, dio smo zapadnog civiliziranog svijeta pa kvalitetna hrana u restoranu je minimum koji ugostitelj mora postići, a sve ostalo se samo nadovezuje. Lijep i uredan interijer, ljubazno osoblje, toalet u takvom stanju da možeš "jesti" u njemu. Npr. prvo što napravim kada dođem u novi restoran ili kafić odem do toaleta i ako me urednost zadovoljava ostajem u restoranu. Na žalost bilo je i restorana interijerski vrlo skladno uređenih no higijena toaleta 0 bodova. Mene taj restoran više sigurno neće vidjeti.

Nezadovoljstvo gostiju je dovelo do izbjegavanja restorana koji naplaćuju kuver, da su mnogi ugostitelji shvatili da zadovoljan gost je i stalan gost, a ovaj trend pokazuje osipanje gostiju. Mi Hrvati volimo dobro pojesti, popiti i spremni smo i platiti, ali ne pristajemo da nas se vara, jer podmetanje kuvera nije ništa drugo no obična prevara. Ugostitelji kuver mogu provući kroz cijenu svog jela i nitko ne bi postavio pitanje. Kome je skupo neće jesti u tom restoranu i stvar je čista u startu.
Zvao se to kuver, kanape, slaganje stola, pribor ili nešto drugo siguran sam da će Hrvatima sve teže takvu glupost naplatiti.


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

NEDJELJNI SMOOTHIE