TART OD JABUKA

Tart od jabuka je... 

omiljeni desert moje supruge, koji spremam na tjednoj bazi, odnosno svake subote ujutro za doručak uz kavicu. S tartom od jabuka uglavnom započinjemo vikend. Recept je vrlo jednostavan samo se mora paziti da ne prođe dulje od 15 minuta u pećnici jer onda baš i nije nešto omiljen. Hahahahahahaahahaa! Više je izgoren😉

Apple Tart
Apple Tart

Apple Tart
A to mi se jednom desilo. Naime, taj desert sam radio jako puno puta tako da ga radim automatizmom, dok druge baš i ne. Očito je praksa učinila svoje. Kako sam se žurio da ženi u isto vrijeme skuham kavu, bude topao desert, a da ga još uspijem dekorirati i fotkati, zaboravih u koliko sam sati stavio Tart da se peče. Moram priznati taj puta se nisam baš proslavio. Sam sam ga pojeo, supruga je samo probala. To mi je bila dobra škola da si takve banalne propuste više ne priređujem.

 Ja Tart radim tako da lisnato tijesto razrežem na četiri djela, svaki premažem na krajevima s izmućkanim jajom i malo vode. Zatim napravim mix smeđeg šećera i cimeta te posipam sredinu. Nakon toga narežem 1 jabuku, Greeny Smith po mogućnosti jer bolje paše uz slatkasti sirup pa se dobro sljubljuju kiselkasta jabuka sa slatkim sirupom. Svaki paketić zamotam na vrhovima da dobijem izgled lađice, sredina je otvorena, u sredinu stavim komadić putra i još malo smjese smeđeg šećera i cimeta, a za kraj listiće badema. Oni daju posebnu notu kad su pečeni, što s mirisom, hrskavošću i fantastičnim okusom.

 Pećnicu zagrijem na 200 stupnjeva C i pustim da se peče točno 15 minuta  ni više ni manje. Naravno, ovisi sve i o pećnici, tako da kod nekog može biti minutu  više, minutu manje. Dok se Tart peče imam vremena da sve pospremim i da napravim umak za Tart. Za mene je umak  kraljica ovog deserta.

Moja jela su uvijek za dvoje jer jedemo ih supruga i ja tako da na te količine samo povećati za broj gostiju. Umaka napravim uvijek više pa je to otprilike za četvero, petero ljudi.

 U posudu stavim 4 žlice smeđeg šećera i dvije žlice vode, samo da popuni dno i pustim da se šećer otapa i karamelizira, bez miješanja, samo protresti. Kada se šećer počeo topiti ulijem jedan čep ruma, vanilijin ekstrakt i iscijedim pola limuna ili  naranče, koja je bolja, manje kisela. Kada se počeo stvarati sirup onda povremeno miješam i mičem s vatre. Pred kraj stavim meda i komadić putra. Kada sirup dobije lijepu smeđu boju i postane sirupast, umak je gotov. Kada jeTart gotov ostavim tri minute da odmori jer je jako vruć, stavljam na tanjur, šećerim sa štaub šećerom i polijevam sirupom.

Desert za prste polizati.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

NEDJELJNI SMOOTHIE

SMETA LI NAS NAPLATA KUVERA?